Anna W    wtorek, 30, kwiecień 2013 20:01
Wycieczka do Warszawy

W dniach 22, 23, 24 kwietnia 2013 roku uczniowie klas 5B, 6A i 6B wraz z wychowawczyniami: p. Ewą Witkowską, p. Magdą Dudek, p. Honoratą Lis i p. Beatą Stoncel wybrali się na wycieczkę do Warszawy. Choć wyjazd planowany był na 5 rano, humory wszystkim dopisywały.

W poniedziałek wczesnym popołudniem dotarliśmy pod ogromny  (w Warszawie wszystko jest naprawdę ogromneJ) gmach Telewizji Polskiej. Zaraz po wejściu do budynku spotkała nas miła niespodzianka – przywitała się z nami pani Grażyna Torbicka. Potem pan przewodnik oprowadził zmęczonych trudami podróży przybyszów z Zielonej Góry po wielu zakamarkach i miejscach, w których powstają programy telewizyjne, m. in. „Teatr telewizji”, „Pytanie na śniadanie”, „Sprawa dla reportera”. Byliśmy też świadkami tworzenia scenografii do programu „Tomasz Lis na żywo”.

Następnym miejscem, które  odwiedziliśmy było Muzeum Powstania Warszawskiego. Mogliśmy tam poczuć klimat roku 1944 i przeżyć niezwykłą lekcję historii.

Po kolacji wybraliśmy się na dłuuuuuuugi spacer po stolicy, zobaczyliśmy mnóstwo ciekawych miejsc (m.in. Pałac Prezydencki) i zdążyliśmy na zmianę warty pod Grobem Nieznanego Żołnierza na najsłynniejszym placu w Polsce – Placu Piłsudskiego.

Następnego dnia, tuż po śniadaniu, udaliśmy się do centrum Warszawy. Tym razem wjechaliśmy na taras widokowy  najwyższego budynku w Polsce -   Pałacu Kultury i Nauki (237m). Później mogliśmy stać się prawdziwymi odkrywcami w Centrum Nauki Kopernik, a kiedy nam się  już udało zbadać tajemnice matematyki, fizyki, muzyki, grawitacji, chemii i ludzkiego ciała, pojechaliśmy na Stadion Narodowy. Byliśmy w szatni zawodników (mamy dużo fotek  - najwięcej z koszulką Roberta LewandowskiegoJ ), w sali odnowy biologicznej, na trybunach, na płycie boiska. To jednak nie był koniec wrażeń na wtorek. Po kolacji zwiedzaliśmy Stare Miasto w Warszawie, które znajduje się od 1980 roku na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Ogromne wrażenie zrobił Zamek Królewski, Kolumna Zygmunta III Wazy i Pomnik Małego Powstańca.

Środa to był ostatni dzień naszej wycieczki. Po śniadaniu wyruszyliśmy do Łazienek Królewskich, potem do galerii handlowej (każdy chciał kupić pamiątkę z Warszawy), a później  przejechaliśmy metrem do stacji Wilanów.

W Wilanowie przeżyliśmy kolejną przygodę – tym razem w pałacu króla Jana III Sobieskiego. Pani przewodniczka opowiedziała nam dużo ciekawostek z życia rodziny królewskiej. Zobaczyliśmy m.in. bibliotekę i zeszyt szkolny młodego Janka - ucznia, który potem stał się Janem – królem.

Wreszcie nadszedł czas wyjazdu w drogę powrotną do Zielonej Góry. Trochę nam było smutno, że  już koniec wycieczki…

Jedno jest pewne: długo będziemy ją wspominać!

Kliknij w zdjęcie poniżej, by przenieść się do galerii zdjęć autorstwa pani Ewy Witkowskiej